Dersin Adı | Görsel Programlama |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBP 104 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Görsel Programlanın temel ilkelerini edinmek |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, görsel programlama editörü kurulumu ve ayarlarını, formları, temel uygulamaları ve ileri uygulamaları içerir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı - giriş | |
2 | Görsel programlama editörü kurulumu | Demirhan, T., "Görsel Programlama", Paradigma Akademi Yayınları (2018) Bölüm 1 |
3 | Görsel programlama editörü kurulumu 2 | Demirhan, T., "Görsel Programlama", Paradigma Akademi Yayınları (2018) Bölüm 1 |
4 | Görsel programlama editörü kurulumu 3 | Demirhan, T., "Görsel Programlama", Paradigma Akademi Yayınları (2018) Bölüm 1 |
5 | Formlar | Demirhan, T., "Görsel Programlama", Paradigma Akademi Yayınları (2018) Bölüm 2 |
6 | Formlar 2 | Demirhan, T., "Görsel Programlama", Paradigma Akademi Yayınları (2018) Bölüm 2 |
7 | Formlar 3 | Demirhan, T., "Görsel Programlama", Paradigma Akademi Yayınları (2018) Bölüm 2 |
8 | Arasınav | |
9 | Temel uygulamalar | Demirhan, T., "Görsel Programlama", Paradigma Akademi Yayınları (2018) Bölüm 3 |
10 | Temel uygulamalar 2 | Demirhan, T., "Görsel Programlama", Paradigma Akademi Yayınları (2018) Bölüm 3 |
11 | Temel uygulamalar 3 | Demirhan, T., "Görsel Programlama", Paradigma Akademi Yayınları (2018) Bölüm 3 |
12 | İleri uygulamalar | Demirhan, T., "Görsel Programlama", Paradigma Akademi Yayınları (2018) Bölüm 4 |
13 | İleri uygulamalar 2 | Demirhan, T., "Görsel Programlama", Paradigma Akademi Yayınları (2018) Bölüm 4 |
14 | Görsel programlama ayarları | Demirhan, T., "Görsel Programlama", Paradigma Akademi Yayınları (2018) Bölüm 5 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | Demirhan, T., "Görsel Programlama", Paradigma Akademi Yayınları (2018) Bölüm 1-5 |
16 | Final |
Ders Kitabı | Demirhan, T., "Görsel Programlama", Paradigma Akademi Yayınları (2018). ISBN: 9786052292259 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 1 | 15 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | |
Final Sınavı | 1 | 25 | |
Toplam | 129 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel düzeyde bilgisayar donanımı ve yazılımı bilgisine sahiptir.
| |||||
2 | İnternet ve ağ teknolojilerini kullanarak gerekli uygulamaları geliştirir. | |||||
3 | Değişen koşullara uyum sağlamak için alanındaki gelişmeleri takip eder. | X | ||||
4 | Alanındaki deneyleri yürütür ve sonuçlarını analiz eder. | |||||
5 | Alanı ile ilgili temel programlama dillerini kullanır. | |||||
6 | Alanı ile ilgili temel ihtiyaçları karşılayan, yazılım, donanım veya her ikisini içeren bir bilgisayar sistemi tasarlar ve kurar. | X | ||||
7 | Bilgisayar programcılığı alanı ile ilgili güncel gelişmeleri takip ederek yorumlar. | |||||
8 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir.mek | X | ||||
9 | Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||
10 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | |||||
11 | Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest